Ik GA - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Meike Siteur - WaarBenJij.nu Ik GA - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Meike Siteur - WaarBenJij.nu

Ik GA

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Meike

24 Maart 2008 | Nederland, Nijmegen

Twee maanden geleden wist ik het nog niet, maar nu is het al bijna rond. Ik ga écht naar Ghana toe!

Door het horen van enthousiaste verhalen van mijn vrienden die nu in het buitenland zitten en erg genieten van hun stage, kon ik de verleiding niet weerstaan. Ik wilde ook weg!
Ik heb nu de tijd, geen verplichtingen (in ieder geval geen die ik niet af kan zeggen) dus niets hield me tegen.

Ik heb me aangemeld bij Travel Active, waarna er meteen een hoop geregel van start ging.
Dat is nu bijna allemaal rond, ik heb al veel vaccinaties binnen, pillen geslikt, veel geld uitgegeven, mijn vlucht geboekt, dus buiten mijn visum, klaar om te gaan!

Wat ik ga doen? Vrijwilligerswerk.
Waar ik dat ga doen? Dat is nog onbekend.
Voor hoelang ik dat ga doen? Bijna 4 maanden.
Waarom ik dat ga doen? Omdat ik nieuwsgierig ben naar Afrika, het land, de mensen, de cultuur. Maar niet alleen wil reizen, als ik daar toch ben, wil ik wel helpen/werken.
In ieder geval ga ik werken met kinderen; in een weeshuis, op een school, e.d.
Ik mag wonen bij een gastgezin, meer van hun cultuur leren, ervaren hoe het is om in Afrika te leven.

Ik vertrek op 5 april en heb er zo ontzettend veel zin in!!
En met deze site probeer ik jullie op de hoogte te houden van mijn avontuur, met foto's en verhalen.
Geen garantie van wekelijkse update's, want ik heb geen idee van internetmogelijkheden. Maar ik ga mijn best doen.

Vanaf nu ga ik alleen maar heel zenuwachtig worden,
tot snel

Meike

  • 24 Maart 2008 - 21:50

    Ellen:

    Lieve Meike!
    Je bent echt heeeel stoer!!! Ik bewonder je enorm!
    En het wordt vast en zeker de tijd van je leven, dus geniet ervan!!!

    Hele dikke kussen!

  • 24 Maart 2008 - 21:51

    Lisa:

    Heey Meike!

    KEI leuk dat jij nu ook een site hebt!! Ik ben echt heel benieuwd naar je verhalen :D!! Ik spreek je vast nog wel voordat je gaat!

    Kus

  • 24 Maart 2008 - 21:52

    Bram:

    Heeeeeeeeeeeeeeel veel plezier, met zenuwen en al. Het wordt vast een grootse ervaring. Niet dat ik er iets aan heb bijgedragen, maar ik ben zo trots als een pauw.

  • 24 Maart 2008 - 21:56

    Floor:

    Oh, wat een mooie site Meike!!

    natuurlijk heb ik je vandaag al even gesproken op msn, maar ook hier wens ik je HEEL veel plezier!
    GENIET, ERVAAR, STA OPEN

    Kus Floor

  • 24 Maart 2008 - 22:10

    Sanne:

    Helemaal goed!
    Helemaal gaaf!

    Je GAAT en wat bén ik nieuwsgierig!

    Afrika ... ongelooflijk Meik!

    Én mijn foto, haha .. leuk!

    Geniet! Liefs, Sanne


  • 25 Maart 2008 - 06:40

    Auke:

    Heel heeeel veel plezier Meike.

    Ik vind het wel best zuur dat ik je zo lang niet meer zal zien en dat ik je niet een toffe ufo ballon mag meegeven op je reis.
    Dus bij gebrek aan ballonnen gewoon heeeeeel veel plezier. ik hoop nog veel van je mogen te volgen.

    Dikke kus,
    Auke

  • 25 Maart 2008 - 11:56

    Anne:

    Heey Buurmeisje!

    Super leuk dat je naar Ghana gaat!
    Ik ben benieuwd naar je verhalen..

    Liefs Anne

  • 25 Maart 2008 - 12:38

    Gerdine:

    Hmmm slaat guus zn msnnaam hier toevallig op? (wat is het leven soms K*T)..als het zo is, ik kan me wel in hem inleven hoor want ik ga jou ook erg missen!! Zo en nu ga ik nog even langs eef afscheid nemen van haar...waarom laten jullie me allemaal in de steek ;) Nee Meike ik vind het echt ubervet en stoer en gaaf en bikkel en leuk enz voor je :D gaat helemaal goed komen!
    Neem je een lief weesje voor me mee terug?

    Dikke kus

  • 25 Maart 2008 - 16:54

    Ben,je Kleine Broer:

    Haa die meike, leuk man dat je naar ghana gaat, wat toevallig ik ga ook naar ghana alleen wel wat later, maar ik denk dat ik je nog wel zie..,,nou veel plezier alvast, maar ik zie je nog wel dus dat zeg ik dan nog wel een keer ;p

    laterss, en de ballen

  • 25 Maart 2008 - 22:14

    Jet:

    Ha Meik, ik vind je toch zo'n stoer wijf!
    We zullen je missen, jij ons niet, daar heb je vast de tijd niet voor.
    Geniet met mate, o nee, dat is iets anders.
    Geniet er helemaal van!
    Ik ben trots op je!
    dikke zoen

  • 27 Maart 2008 - 15:47

    Derk:

    hey meik,
    leuk dat je naar ghana gaat.

    groetjes derk

  • 30 Maart 2008 - 09:46

    John En Joke:

    Lieve Meike,
    We wensen je heel veel succes voor je trip naar Ghana. Doe heel veel mooie ervaringen op en vertel het ons. We kunnen niet wachten. Deze week bel ik nog even om je persoonlijk gedag te zeggen.
    P.S.: John en ik hebben nu inééns 2 nichtjes die in Ghana zijn, grappig hé, alleen zitten jullie helaas niet bij elkaar in de buurt. Jij zit helemaal in het noorden en Sanne zit in Cape Coast (zuiden).
    Nou, meisje, tot bellens,

    Dikke kus,
    Joke


  • 05 April 2008 - 18:21

    Lotte:

    heey meike,
    echt vet dat je naar ghana gaat. ben je goed aan gekomen? hoe gaat het nu met je? ik vond het leuk om je uit te zwaaien vanmiddag. ik vind het wel stoer.
    xxxxxxxxx lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2008

Alweer thuis

14 Juli 2008

Van vrijwilliger naar toerist

05 Juli 2008

De kinderen

27 Juni 2008

Wie is gelukkig (er) ?

26 Juni 2008

Tijd tikt door
Meike

Actief sinds 24 Maart 2008
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 28004

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 18 Mei 2014

Van Rusland tot Nepal

05 April 2008 - 06 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: