Familie - Reisverslag uit Larabanga, Ghana van Meike Siteur - WaarBenJij.nu Familie - Reisverslag uit Larabanga, Ghana van Meike Siteur - WaarBenJij.nu

Familie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Meike

19 April 2008 | Ghana, Larabanga

Hoi allemaal!

De tijd gaat zo verschrikkelijk snel, we zijn alweer een week bij onze nieuwe familie. Wat een lieve mensen, ik ben (uiteraard) al helemaal verliefd op mijn broertje en zusjes!

Ons dorpje ligt in een dal en op een heuvel en wij zitten rustig op de heuvel, in de Savannah Lodge. Onze 'ouders' runnen dat soort van guesthouse, dus er zijn altijd mensen om ons heen. We hebben allebei een hutje, maar voor de gezelligheid slapen we wel samen.Alleen is ook zo alleen. Onze badkamer zijn 4 stenen muurtjes tot ongeveer je borst waar we dan een emmer water in zetten en een kopje. zodat we kunnen douchen. Overdag douchen we dus ook met ons bovenstuk van de bikini aan, aangezien er de hele dag kinderen om ons heenlopen en iedereen je kan zien staan! Het toilet is ook 4 stenen muurtjes die net iets hoger zijn en waar er 2 gaten in de grond zitten. het went nu al..
En 's avonds hebben we zelfs stroom als de generator het doet! Wat een luxe.

Toen we aankwamen hoorden we dat de kinderen de komende 4 weken vakantie hadden, lekker handig!! Maar als wij wilden lesgeven zouden ze voor ons wel wat kinderen naar school halen. Dus maandag stonden we met zn 2en met ons mond vol tanden voor een groep van 90 kinderen, van 3 tot 12jaar, waarvan meer dan de helft geen engels sprak. Toen hebben we maar gezegd dat de volgende dagen alleen de beste 2 groepen / de oudste kinderen naar school hoefden te komen. Dat werkte prima, want we hadden ieder een klasje van 10 kinderen.
De niveau's verschillen van kinderen die moeite hebben met 3+2 tot kinderen die alle keersommen al weten. En dat alles in 1 klas, best even wennen.
Dus ik probeer telkens met de materialen die ik heb wat uit te leggen, potloden, steentjes, alles waarmee we kunnen tellen.
Engels les schiet ook niet op aangezien we geen boeken hebben en de kinderen nog geen tot amper engels spreken. Geen beeldmateriaal, niks.
Wel zijn het leuke kinderen, ze willen echt graag naar school komen, dus gemotiveerd zijn ze zeker!

Voor ons is het wel relaxt aangezien de kinderen alleen in de ochtend school hebben, waarvan helft pauze is en officieel maar 2 uur les op de hele dag. Kortom we hebben veel vrije tijd. Nu hebben we nog niet veel gedaan buiten lezen/schrijven/luieren/praten met nieuwe gasten/met de kinderen spelen/wassen met de hand! (jaja het ging, en onze papa lachtte ons hard uit!)
Wanneer de vakantie voorbij is kunnen we misschien wat meer aan het systeem veranderen en de kinderen gaan toetsen zodat we ze op niveau kunnen gaan indelen.

De temperatuur is heet, maar het koelt 's nachts wel meer af dan in het zuiden. Dat is wel lekker. Van de week werd ik om 5 uur wakker omdat ik het een beetje koud had! Dus nu slaap ik in mn lakenzak, heerlijk. Het mosquiten net hebben we ook niet meer in gebruik, want het voelt veel benauwder onder zo'n net dan in de open lucht. En aangezien ik op beide benen een stuk of 48 muggebulten heb zitten, en elke dag komen er weer wat bij en gaan er weer wat weg. Dr valt toch niks aan te doen.

Gister zijn we naar het Mole Park geweest, het was heerlijk! We zijn naar het hotel geweest waar ze een zwembad hebben en we hebben de hele dag gezwommen . En wanneer je dan naar beneden keek, zo'n honderd meter verderop waren olifanten in het water. die zochten ook de verkoeling. Echt super vet om te zien! En terwijl we lagen te zonnen kwamen er telkens apen voorbij, super brutaal. Ze jatten de ketchup en mayonaise van tafel, hadden tassen van de tafel gehaald, gelukkig niet ver meegenomen. maar je moest wel op je spullen letten.
Toen zeiden we echt tegen elkaar: Nu besef ik pas dat we echt in afrika zijn.
We werden ook zo gelukkig van onze eerste fles ijskoud water, en ons ijskoud vruchtensapje. OH het was Heerlijk. Thuis hebben we alleen maar lauw/warm water en cola. Dus als iets ijskoud is is het echt een verademing.

Onze papa is helemaal fan van lord of de ring, en heeft de dvd's gekocht/gekregen, dus nu kijken we af en toe tv, en dan dus die films. Helaas niet onze favoriet. Onze moeder belau/belao wil graag engels leren, ze kan het aardig, we mogen haar nooit helpen, ze wil alles voor ons doen.
Ik heb 2 zusjes, Titi en Alattu, dat is de tweeling en wat een leuke meisjes. Titi kan behoorlijk goed engels, dus daar kun je aardige gesprekken mee voeren, en Alattu doet haar gewoon een beetje na. 's Avonds komen ze vaak bij je zitten/liggen en vallen ze bij me in slaap. En een broertje Adam, op wie ik echt verliefd ben. Hij is een ondeugend maar kei lief knuffeljong, van de week zat ik met hem te spelen en kwam die ineens bij me zitten en gaf hij me 3 kusjes op mn mond! haha wat een schatje! en volgens mij is Junior ook nog een broertje maar die woont meer bij z'n oom dan bij ons.

We zitten nu in Tamale, in helaas een erg traag internet cafe, waar ik dus ook geen foto's kan uploaden. Het goede internet cafe doet het niet aangezien het gister geregend heeft. Onze eerste regenbui gehad!! en Hard dat het ging, en blij dat we ermee waren! We lagen in bed en zijn even in de regen gaan staan.. het onweerde en bliksemde super hard, het voelde alsof de bliksem in ons hutje zou inslaan! Maar vandaag is er weer niks van te merken, weer even heet, misschien nog heter dan gisteren.

Vanavond treffen we misschien nog andere vrijwilligers om mee uit te gaan en morgen gaan we weer terug naar ons dorpje, zodat we maandag weer eens les kunnen gaan geven.

Mijn naam is geen efua geworden, sommige noemen me Mefua, maar de meeste Meikel. De kinderen kunne Meike echt niet uitspreken, dus het is Meikel geworden. Niet verkeerd al zeg ik het zelf. :)

Liefs. Xx

  • 19 April 2008 - 15:17

    Emma:

    Haa Meikel!

    Woow wat een verhaal zeg! Heerlijk met dat zwemmen! ik ziet het al helemaal voor me! Geweldig!
    Nouja die foto's komen dan nog wel! Mooi dat je gastgezin ook super is! althans, zo klinkt het wel!:D
    Hééééééél erg veel plezier nog! En pas op voor de apen!:)

    xxxxx doe voorzichtig!

  • 19 April 2008 - 15:17

    Emma:

    woehoeee ik ben eerste!:P

  • 19 April 2008 - 15:23

    Kuuleke:

    Hey Meikel,

    klinkt goed allemaal.. Behalve van
    die muggen en die bliksem enzo.
    Hier mis je niets hoor.
    Groetjes aan je broertjes en zusjes.

    x Luuk

  • 19 April 2008 - 15:27

    Ellen:

    Haa Meike!!

    Wat klinkt het weer vervelend allemaal! ;)
    Vind het heeeeel erg leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Het klinkt ook echt geweldig!

    Geniet ervan meis!! Big kisses from Atlanta!

  • 19 April 2008 - 15:44

    Lisa:

    Heey Meike!

    Het klinkt echt weer super allemaal! Ik ben blij dat het zo goed met je gaat :D!
    Veel plezier vanavond en succes maandag met de lessen!

    Geniet ervan!

    Dikke kus
    Lisa

  • 19 April 2008 - 16:18

    Sanne:

    Ja, dan toch ook nog maar een keertje hier ...

    GEWELDIG!

    Dag liebe Meikel, heel veel liefs voor daar!

  • 19 April 2008 - 20:29

    Je Vader:

    Wat een geluk dat we nog even contact hadden op MSN.
    Maar de ouderwetse telefoon doet het ook nog goed.
    Meike, Meikel, Mefua of (Katie) Melua.
    Ze kunnen je naam misschien niet uitspreken, maar ze weten nu wel wie je bent.
    Zo te lezen is het regenseizoen bij jullie wel heel vroeg begonnen.
    Wat een plezier kun je hebben van water als het er vaak niet is.
    Ik hoop dat je nog wat regelmaat kunt opbouwen op school.
    Dat zou goed voor de kinderen zijn en voor jou.
    Ik weet natuurlijk niet wanneer je dit leest, maar pas goed op jezelf.

    Dag schat, tot gauw.

  • 20 April 2008 - 17:44

    Anneloes:

    Ha meisje, nou het begint al aardig wild te klinken met die olifanten en apen. Die muggen lijken me wat minder...
    Als Emma je een berichtje stuurt houdt ze ons trouw op de hoogte hoor, maar zij zit nou eenmaal veeeeeel meer achter dit apparaat dan wij. Je klinkt heerlijk "genieterig" en schrijft erg leuke verhalen (ook nog een kant die op kan gaan, maakt je moeder er leuke plaatjes/beeldjes bij....)Nou, niet te veel minderjarigen zoenen, hou je haaks en geniet vooral lekker verder!
    Lieve groet van ons alle-4! Anneloes

  • 20 April 2008 - 18:59

    AnneMartine:

    Wat een kans om een keer zo'n heel ander leven mee te mogen maken!Je klinkt zo positief! Wel even wat anders om daar nu les te geven ipv een gestructureerd klasje in Nederland. Hoop dat jullie samen iets van de grond kunnen krijgen, wat me niet makkelijk lijkt.
    Leuk om je verhalen te mogen lezen.
    Geniet van al het nieuwe!
    Groetjes! AM

  • 21 April 2008 - 16:24

    Auke San:

    Wat een fijn verhaal weer om te lezen!

    Je weet niet helemaal wat je met je naam wil, ik zie het met mijn freudische slippers aan.

    Ik ben al benieuwd naar de foto's... snel naar de volgende pagina!

    Kus,
    Auke


  • 24 April 2008 - 19:35

    Hanniess:

    Hee meik,

    Toch nog even een berichtje, vond het echt heel leuk om een sms vanuit Ghana te krijgen :D.. Fijn om te horen dat je ook in dorpje je draai hebt kunnen vinden! Leuk om de foto's er ook bij te zien, kan ik het me allemaal iets beter voorstellen...Zal best wel even wennen zijn, je bent echt in hele andere soort wereld terecht gekomen! Heb jou vandaag nog als voorbeeld genomen :p! Het ging over Unicef, oa hulp aan ontwikkelingslanden, vandaar...
    Nog heel erg veel plezier en ben alweer benieuwd naar je volgende bericht!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Larabanga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2008

Alweer thuis

14 Juli 2008

Van vrijwilliger naar toerist

05 Juli 2008

De kinderen

27 Juni 2008

Wie is gelukkig (er) ?

26 Juni 2008

Tijd tikt door
Meike

Actief sinds 24 Maart 2008
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 27978

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 18 Mei 2014

Van Rusland tot Nepal

05 April 2008 - 06 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: