Alweer thuis - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Meike Siteur - WaarBenJij.nu Alweer thuis - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Meike Siteur - WaarBenJij.nu

Alweer thuis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Meike

12 Augustus 2008 | Nederland, Wijchen

Voor degene die nog wél een berichtje afwachtte..
Alweer bijna een maand verder na mijn laatste bericht. Voor mij voelt het nu alweer heel raar om mijn verhalen terug te lezen. Was ik dat echt, daar? Ik ben gewoon in Nederland, heb mijn vrienden weer gezien, ben bij mijn familie, heb gefeest, stap doodnormaal op de fiets, het is vakantie dus er is écht NIKS leuks op tv, chocolade is nog steeds erg lekker, vlees nog steeds niet echt, in de koelkast ligt altijd wel erg veel keus, maar vaak weet ik echt niet wat ik moet kiezen, moet zeggen dat een warme douche wel erg warm is, maar verder leef ik helemaal niet luxe. Voor mijn gevoel..

De weken vakantie met Familie en Guus, dat was luxe! In hotels geslapen met warme douches, soms zelfs een zwembad!een ventilator en airco (veel te koud). Samen met onze chauffeur zijn we het hele land doorgereden, best veel in de auto gezeten, maar op deze manier wel heel veel kunnen (laten) zien. Het is me echt enorm meegevallen, toeristen waren we zeker, maar het was wel leuk. Want ookal was ik een toerist, ik weet meer dan ze denken. En dat is best makkelijk. We hebben dus ook nooit de prijs betaald wat er betaald zou moeten worden volgens hen, mooi afdingen, en vooral een hoop afdingen, heerlijk! Ben genoot er wel van als ik zijn voetbalshirtje van 25 naar 6 had gekregen! :)

We hebben mijn gastgezin in het Noorden weer bezocht, super enthousiast en blij dat we écht langs waren gekomen. Suzan had foto's laten afdrukken en aan m'n ouders meegeven zodat we dat aan ze konden geven. Het boekje heeft 3 dagen lang elke keer weer op tafel gelegen, steeds dezelfde foto's bekeken en toch steeds weer nieuwe herinneringen erbij. Super!
En nog schoolbordjes kunnen kopen voor de kleuters en nu kunnen ze ook van het geld de vloer maken van het 2e klaslokaal. Ze hadden al veel opgeknapt voordat we kwamen, wc's gemaakt, in de keuken een soort van kasten gezet, en zelfs de douche 30 cm verhoogd zodat ook lange mensen kunnen douchen zonder bekeken te worden. Echt tof om te zien dat het dus wel echt vooruit gaat, en dat het geld ook wel echt goed besteed wordt. Want... je weet maar nooit.
In het dorpje werden we belaagd door 40 kinderen, die allemaal aan je hand wilde lopen en je om een voetbal vroegen. Bij mij niet, aangezien een aantal me herkende, dat was fijn! "You're from P2 !" (dat was mijn klas) Madame Meikel, toch fijn om zo herkent te worden.
Jammer dat ik bijna geen namen meer wist, maar wat wil je na 80 nieuwe kinderen om me heen gehad te hebben.

Natuurlijk weer olifanten gezien, echt saai, olifanten. En nog meer olifanten, en bavianen, poemba's en zelfs vogels! Geweldig! Watervallen, heel verkoelend, veel bomen gezien onderweg, bomen zijn relaxt. De touwbrugloop gedaan, in de regen deze keer, maakt het nog iets spannender. Terug naar de kust, het Elmina fort nog maar weer eens bezocht en toen relaxen in onze hutten op het strand.

4 dagen voordat we gaan, ben ik tóch nog ziek geworden, griepje zou je denken in nederland, maar ik was toch even bang dat ik nog nét eventjes malaria had opgelopen. Maar gelukkig was het binnen 2 dagen over en konden we op onze laatste dag nog een mooi feestje bouwen! Met knutselspullen, veeeel eten, frisdrank, ballonnen, slingers, enorme boxen en een "DJ" en 100 vrolijke, dansende, zingende kinderen. Super feest! Dat zullen ze niet snel vergeten waarschijnlijk. Want natuurlijk zijn ze blij met een nieuwe eetzaal en handdoeken. Maar iets écht voor henzelf, hebben ze eigenlijk nooit. Echt een mooie afsluiting van onze reis, tijd om terug te gaan.

Weer op het vliegveld, maar nu zelf ook met al mijn bagage, raar, maar wel erg fijn om weer met ze mee te gaan. Enorm lange reis, dat is minder, en als we het weer zien vanuit het vliegtuig wordt mijn 'fijn om weer naar huis te gaan gevoel' toch een stukje minder. We zijn er weer.. Nederland.
Jammer dat ik geen ontvangstcomitee heb, zeg ik nog. Ik loop de deur door en daar staan, Floor, Lisa en Pieter. Wat een schatten met een enorm spandoek! Echt een super verrassing, al kon ik dat niet echt overbrengen, totaal gesloopt-niet wetend wat ik moet zeggen.

Thuis.

Ik moet weer,
rekening houden met m'n familie,
op tijd komen,
me houden aan afspraken,
rennen voor de trein,
uitkijken wat ik zeg want iedereen kan me verstaan,
alle achterstallige post bekijken,
me op mn studie gaan storten,
mailen, bellen, afspreken, achter alles aangaan, PANIEK.

Maar gelukkig is het nog vakantie en mag ik nog even genieten van,
uitslapen,
lang licht dus laat naar bed,
nieuwe kleren kopen,
nog meer nieuwe kleren kopen,
elke keer zo naar guus kunnen gaan,
thuis komen en er wordt voor me gezorgd,
feesten, drinken met vrienden,
lui achter mn computer hangen de hele dag, zoals vandaag.

En daar moet ik maar eens mee stoppen!

Dank jullie wel voor alle lieve fijne berichtjes, ik had niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden om mijn verhaal op een site te zetten. Maar het is echt fijn om zoiets te kunnen delen.

Liefs


  • 12 Augustus 2008 - 14:46

    Emma.:

    mooie afsluiting Meik! Zo'n verhaal!
    Echt super dat we je reis konden volgen!
    liefs Emma.

  • 12 Augustus 2008 - 15:35

    MAMagreet:

    Dankjewel Meik, met je laatste verhalen is het echt af! Zijn je avonturen in Ghana op papier klaar.
    Maar in je leven zal het nog wel lang door sijpelen, zoals dat ook bij ons een beetje gaat.
    We boffen met zo,n dochter met wie we zulke ervaringen konden delen!
    Wat een indrukwekkende reis maakten we met elkaar!
    Dit nemen we mee, het gewone leven van alledag in en pakken de draad weer op......
    Kus mam

  • 12 Augustus 2008 - 15:49

    Adrienne:

    Wat een geweldige afsluitingen... zoveel wordt er weer gegeven in een relatief klein stukje tekst!

    Super dat we met je verhalen je konden volgen, je ideeen, alle invloeden.

    Gaaf!

    Ben trots op mijn kleine nichtje.. ;)

    lieve groeten Adrienne

  • 12 Augustus 2008 - 21:40

    Sanne:

    MEIK WELKOM THUIS!

    Ik heb je vorige berichtje niet eens gelezen en deze bewaar ik ook tot morgen, MAAR MORGEN LEES IK ZE ALLETWEE, IK BEN HEEL BENIEUWD!

    WELKOM THUIS!

    KUS KUS KUS

  • 13 Augustus 2008 - 09:07

    Sanne:

    Is het erg dat ik ook een beetje moest huilen ...

    Fijn dat je er weer bent, JAMMER dat ik je nog niet heb gezien ... We moeten snel zo'n vervolg austrailian feestje vieren hier in Utrecht of ergens anders ... ik heb je, VOORAL NADAT IK JE VERHALEN LAST, best een beetje gemist ...

    Wat heb je een mooie reis gemaakt meike, eentje om nooit meer te vergeten!

    Wauw! Bedankt voor je verhalen, ik heb genoten!

    Dikke knuffel, (en gewoon lekker binnen blijven achter de computer, haha)

    Sanne

  • 13 Augustus 2008 - 09:09

    Sanne:

    En wat schreef je moeder een lief en bijzonder berichtje ...

  • 20 Augustus 2008 - 16:21

    Loes:

    Hey Meike!

    Welkom thuis! Mooie verhalen allemaal, dit zal je nooit meer vergeten. Super dat je de hele reis met Jos, Margreet, Ben en Guus hebt kunnen afsluiten!

    Veel plezier/succes weer in Nederland!
    En alvast gefeliciteerd ;)

    Liefs, Loes

  • 21 Augustus 2008 - 13:59

    Connie:

    Hoi Meike, ben net terug van mijn vakantie en zie je bericht. Het laatste...
    Een positief bericht, wat hebben jullie het met elkaar goed gehad. Dat je weer aan Nederland moet wennen kan ik me goed voorstellen, maar de ervaring nemen ze je niet meer af. Geniet nog maar lekker na, binnenkort hoor ik van je moeder vast alle berichten over olifanten enzo meer.

    Groetjes Connie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Wijchen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2008

Alweer thuis

14 Juli 2008

Van vrijwilliger naar toerist

05 Juli 2008

De kinderen

27 Juni 2008

Wie is gelukkig (er) ?

26 Juni 2008

Tijd tikt door
Meike

Actief sinds 24 Maart 2008
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 28007

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 18 Mei 2014

Van Rusland tot Nepal

05 April 2008 - 06 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: