Welcome to Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Meike Siteur - WaarBenJij.nu Welcome to Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Meike Siteur - WaarBenJij.nu

Welcome to Ghana

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Meike

08 April 2008 | Ghana, Accra

Daar ben ik dan!!
In the air; the hot air!

Ik kan het nog steeds niet geloven, ik ben op een geweldige vakantie, NOG wel!
Onze vlucht verliep prima, we hadden geen vertraging en toen we om 4 uur 's nachts aankwamen in Ghana hadden we in 1 dag al heel wat Afrikaanse landen bezocht. Onze eerste stop was namelijk in Casablanca, Marokko dus, onze tweede stop was in Cotonou, Benin. daar mochten we gewoon in het vliegtuig blijven zitten en gingen de andere mensen erin en eruit.
En daarna kwamen we in Ghana. En dat op 1 dag!
Aangekomen in het hostel (everybody is so nice, Ohhh Welcome to Ghana! pakken je vast, schudden je hadden, overal ben je welkom, fijn gevoel!)
Het hostel was oke, we waren moe en wilden Graag slapen. Toen we rond half 6 gingen slapen hadden we weinig last van de hitte. Beetje jammer dat we om 9 uur wakker gebeld werden door de receptie omdat we naar beneden moesten komen voor he ontbijt, we MOESTEN. Dus wij brak naar beneden, eten en weer ons bed in. Beetje jammer dat toen de kerkdienst begon en die duurt een uur of 3 (soms 5) en telkens als je denkt, hierbij kan ik wel in slaap vallen hoor je weer: HALLELUJAA, GOD BLESS YOU.
En ben je weer wakker!

We gingen de buurt verkennen, heerlijk, iedereen loopt op straat, overal komt muziek vandaan, je kunt van alles kopen, vooral eten, iedereen wil je een hand komen geven.
Maar we hadden geen geld en geen eten of drinken en het was zondag, en zondag doen ze niks.. dus we konden geen geld wisselen. Suzan en ik hadden contact gelegd met jongens, heel verhaal, iemand kent wel iemand die anders wel weer iemand kent die dan heel misschien, als je geluk hebt, wel geld wil wisselen. Natuurlijk gingen we mee ;) Wij vertrouwden ze. Altijd goed van vertrouwen geweest !
Uiteindelijk zaten we op de bank bij de tante van een van de jongens en ze was super aardig, bood ons drinken aan, vroeg of ze voor osn moest gaan pinnen. Maar ze had nog wat gevonden en we mochten 30 Cedis van haar lenen, dan moesten we het de volgende dag maar terug betalen. En dat is wat we gedaan hebben. Hoe vaak zie je dat nou in nederland, ze zijn echt heel behulpzaam (en niet alle jongens hebben slechte bedoelingen!).

Oh en pap, zelfs HIER hebben ze drempels, gemiddelde snelheid is 30 ongeveer en toch leggen ze nog drempels neer! Soms snap ik er echt niks van dit land. (misschien omdat ik er nog maar 3 dagen ben, maar toch)

Enne, ik heb al ZOVEEL lieve kleine kindjes gezien (foto's volgen, het is heel onhandig hier, maar dan moet je je fototoestel weer ergens anders naar brengen en die zendt het dan naar je computer. Dus next time)
Dus ik denk wel dat wanneer ik mijn spullen bij het project gelaten heb, er wel ruimte is in mn backpack voor een heel klein kindje... Ze zijn echt nog vee leuker dan in nederland.
Ze kijken naar ons en roepen: obruni obruni (blanke) en dan moeten ze heel hard lachen. Ik hou ervan!

Het weer is goed, gister gezwommen in de oceaan, een graad of 25, het was heerlijk warm en hoge golven dus we hebben ons vermaakt. En ik ben behoorlijk verbrand (tja.. ik heb nu geen moeder die zegt: je moet je wel goed insmeren he.. dus dat vergat is af en toe)
In de zon het is wel 35 graden, maar het is niet altijd zonnig, maar dan voelt het zoals burgers bush alleen dan 10x erger. Klamme handen telkens, zweten, plakken, stinken, haha heerlijk land!

We zijn nu met een groep van 16, 10 meisjes (nederland, duitsland, italie, engeland, U.S) en 6 jongens (zweden, engeland, duitsland) en het begint een leuke groep te worden, we doen veel samen en het is echt gezellig met elkaar!

Programma deze week is ongeveer:
Morgen, drum lessen, informatie van onze big black mama called Tina, die is zo leuk, echt een dikke zwarte vrouw en ze kan zo leuk lachen ! morgenavond we go to the beachparty, iedereen heeft het erover, dus we moeten gaan!
Donderdag krijg ik kooklessen, typische ghanese gerechten. Vrijdag om half 6 in de ochtend vertrekken we naar het noorden, naar Tamale. Een busreis van op zn minst 12 uur. Dan overnachten we naar in een hostel en gaan de volgende dag naar ons dorpje. Er zitten wel een aantal mensen bij ons in de buurt, dus dan kunnen we in de weekenden misschien samen dingen bezoeken.

Nu weet ik het echt niet meer en kleven mn vingers aan het toetsenbord, ik kan me echt al goed aanpassen aan de ghanese way of life. Het is ook gewoon echt te warm om veel te doen.
Ik ben benieuwd hoe ik terug kom haha dat beloofd wat!

Mijn Ghanese nummer is:
0023 248774296

Als het goed is kan ik daar mn smsjes en telefoontjes op ontvangen.
Een adres heb ik nog niet, dat kan ik volgende week pas laten horen, als ik weet waar ik precies zit.

Ik hoop jullie de volgende keer wat foto's te kunnen laten zien.
Liefs, vanuit het warme plakkerige Accra.

Meike
(Mam, waarom heb je me ooit zo genoemd, NIEMAND kan mijn naam uitspreken, ik moet het 5x herhalen en dan nog maken ze er maikel / maikoe / melkoe van.
Echt hopeloos.. ik denk dat ik mijn naam tijdelijk ga veranderen!)






  • 08 April 2008 - 17:22

    Ellen & Lisa:

    Heey Meike!

    We zijn blij dat je goed bent aangekomen! Zo te horen heb je het prima naar je zin :D
    Owja kun je voor ons ook zo'n kindje meenemen?? Wij houden wel van negers ;)
    Waarom zou je je naam veranderen? Melkkoe Siteur..klinkt best goed toch ;)

    Nou meis geniet van alles daar en we zijn erg benieuwd naar de foto's!!

    Een dikke kus vanuit Atlanta!
    Ellen en Lisa

  • 08 April 2008 - 17:34

    Marieke:

    Hee Meid!! Net als Ellen en Lisa ben k ook blij dat je heel bent aangekomen! Ik liep gisteravond door de stad (maandagavond) en ik dacht HUH een week geleden zat k met dr te eten!! :D Gaat zo snel!! Maar het klinkt allemaal wel erg anders en heel leuk, vooral dat "ik heb al gezwommen in de oceaan en het was 25 graden!!! Meis, veel plezier he! Kuskus uit Nijmegen!

  • 08 April 2008 - 17:57

    Ben:

    hee meik,

    echt leuk dat je het zo naar je zin hebt, maar door die verhalen van jou krijg ik alleen nog maar meer zin om ook naar ghana te gaan. mooi dat je een goede reis hebt gehad..maar ga je nog een negertje stelen??. dat heb je beloodfd.. en anders doe ik dat wel ik ben daar toch veel beter in. maar laat niks stelen he, het zit daar vol met negers:P

    nou kus van je little brother,, en de ballen

  • 08 April 2008 - 18:01

    Lotte:

    Heeeeejj Meike!
    fijn dat je een leuke groep hebt.
    ik hoop dat we je kunnen bellen op dat nummer. jammer dat je nog niet weet waar je zit. waar ga je je naam in veranderen? weet je dat al? mis je ons/je ouders/ben/ de rest al? leuk dat we via jouw site contact kunnen hebben met je.ik hoop dat we snel kunnen bellen met elkaar.
    je krijgt nog de groetjes van derk mama en papa.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Lotte

  • 08 April 2008 - 20:55

    Anne:

    Heey Meike!

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!Ik ga je site goed in de gaten houden:)!!

    Geniet ervan!

    Liefs Anne

  • 08 April 2008 - 21:50

    Gerdine:

    Het is echt stom heb al 3 dingen waarvan ik dacht ow dat moet ik aan meike vertellen en nu kan dat, ben ik ze vergeten!!! Maar hey meike begin je engels al leuk te vinden, je gooit het zo door je geschreven tekst heen alsof het niets is ;)
    Owja en dit wilde ik nog even vertellen: GAAF GAAF GAAF/JALOERS JALOERS JALOERS!!

    Liefs kus aan die plakkerige meike, heerlijk!!

    Gerdine (zullen wij anders ruilen, hier in Nederland kunnen ze mijn naam weer niet uitspreken en onthouden! Wie weet is het daar anders;))

    Bij deze:

    Kus Meike

  • 09 April 2008 - 09:16

    Adrienne:

    Heej Meik,

    Wat een heerlijk verhaal, ik ben jaloers!
    Super dat je een leuke groep hebt gevonden en je er zo van geniet!

    De vliegreis was iets langer dan ons avontuur naar italie ;)

    Ga lekker genieten van deze tijd nichie!
    Leuk dat we af en toe kunnen mee genieten door deze site!

    Dikk kus Adrienne

  • 09 April 2008 - 10:19

    Sanne:

    Lieve, lieve, lieve en SUPER stoere meike!

    Ik heb helaas vóór je vertrok niet meer de kans gehad je een hele fijne tijd te wensen op de reis die hoogstwaarschijnlijk je leven zal veranderen en daarom doe ik het nu; GENIET! GENIET!

    Wat een paar goeie eerste dagen, wát een leven! Ben zo vreselijk benieuwd naar alles wat je mee gaat maken daar!
    Vorig jaar kwamen Martin en ik in Marokko een heel leuk Engels stel tegen die ook in Ghana waren geweest en daar su-per enthousiast over waren. FIJN DAT JIJ HET IN HET NEDERLANDS DOET, nu heb ik alleen maar NOG meer zin om zelf ook te gaan!

    Ik ga je mailen, HEEL VEEL LIEFS, geniet met volle teugen en WAUW, wát geweldig dat je er bent!

    Tot snel! Liefs, niet te bruin worden,
    x San

  • 09 April 2008 - 10:34

    Die Andere Hanneke:

    heej, wat klinkt het heerlijk, ik ben zo jaloers op je! Wil echt ook nog een keer terug !
    ps. alle nederlandse namen zijn moeilijk voor ze. In ghana hebben ze allemaal een dagnaam, daar moet je maar eens naar vragen. Zo ben ik op maandag geboren en heet ik daarom adwoa.

  • 09 April 2008 - 15:32

    Lonneke:

    Hoi Meis!!!

    Echt super weer om te horen dat het tot nu toe goed bevalt, en aangezien jij het erg warm vind, wij hier in kunnnen wel wat graden gebruiken hoor, dus alles is welkom! En graag ook voor een lange periode dan ;)
    Super dat je het met de gorpe ook ghoed kunt vinden, is altijd mooi meegenomen, en natuurlijk ook goed voor de talen hè!
    Ben heel benieuwd naar de foto's, dus zet ze er maar snel op :D
    Geniet maar volop!

    Dikke kus

  • 09 April 2008 - 16:24

    Emma:

    Ha Meik!

    Fijn dat je het naar je zin hebt!
    Leuk ook dat al die mensen daar zo vriendelijk en vooral zo vertrouwd zijn!:P haha!
    Ik hou je site in de gaten, en ben erg benieuwd naar je foto's!

    Maak er iets moois van!

    xxxxxx Emma

  • 09 April 2008 - 19:49

    Hanneke Aka Hannies:

    Meik!
    Pfff, wat ben ik jaloers!! Klinkt echt super daar! Leuk dat je het gezellig met andere jongeren, leuk dat ze straks ook nog een beetje in de buurt zitten! Dat die kinderen daar geweldig zijn geloof ik maar al te graag, wacht met smart op je foto's :p! Hier zijn ze stukken minder, althans op mijn stageschool, om gek van te worden...
    Wel echt raar dat je opeens zover weg bent, vorige week zaten we nog gezellig te eten...
    Meis, geniet van al die mooie dingen die jij daar mag meemaken!
    Veel liefs

  • 10 April 2008 - 16:35

    Charlotte (pabo):

    HAI MEIKE!!
    Ik dacht laatst even terug aan wat je had gezegd in de ijssalon en toen dacht ik.. Meike moet nu al wel in Ghana zijn! En ja hoor, goed aangekomen zo te zien :) Klinkt echt geweldig je verhaal, WOW!! Volgens mij wordt dat een super tijd! Ik wens je veel geluk, succes en plezier! Geniet ervan!

    Liefs Charlotte

  • 10 April 2008 - 17:03

    Connie:

    Hoi Meike, ik kreeg het adres van je site van je moeder. Ze had me natuurlijk al vol enthousiasme verteld dat het goed met je gaat, maar je verhaal lezen is nog een meerwaarde!
    Op de beeldhouwwoensdagen zitten we nu echt niet meer om gespreksstof verlegen. Ik ga je verhalen volgen en wens je ontzettend veel plezier, geniet van deze prachtige ervaring voor het leven.

    Groetjes uit Wijchen, Connie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2008

Alweer thuis

14 Juli 2008

Van vrijwilliger naar toerist

05 Juli 2008

De kinderen

27 Juni 2008

Wie is gelukkig (er) ?

26 Juni 2008

Tijd tikt door
Meike

Actief sinds 24 Maart 2008
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 28051

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 18 Mei 2014

Van Rusland tot Nepal

05 April 2008 - 06 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: