Tijd tikt door - Reisverslag uit Accra, Ghana van Meike Siteur - WaarBenJij.nu Tijd tikt door - Reisverslag uit Accra, Ghana van Meike Siteur - WaarBenJij.nu

Tijd tikt door

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Meike

26 Juni 2008 | Ghana, Accra

Alles gaat altijd weer anders dan je denkt..

Na ons weekendje Green turtle lodge, wat heerlijk was, maar met iets meer zon nog leuker was geweest, viel iedereen een beetje in een dip ofzo.
Ziek zwak en misselijk om me heen, mijn kamergenootjes zijn lui, komen 's morgens niet hun bed uit en zuchten en steunen de hele dag.
Heel vrolijk word je daar niet echt van. Begon me gewoon lamlendig van hun te voelen, beetje jammer.
Voordeel dat ik 's morgens wel veel te doen heb als de rest ziek is, ben druk bezig geweest en nog een geluk dat ik hun ontbijt erbij op mag eten ;) Ja, Ghanezen kunnen veel eten en ik denk dat ik me heel goed aan kan passen aan andere culturen en gewoontes, dus ik sta alweer bekend als; oh geef maar aan meike die kan het wel op, of: zullen we nog een toetje bestellen? Ja meike wil vast wel.
Ben echt bekend als de vreetbeer, ben ik helemaal niet gewend van thuis. Maar witte rijst zonder iets vult toch ook voor geen meter! En wit droog brood zonder beleg in de morgen, daar kan ik toch ook niet een halve dag op teren. Of ligt dat nou aan mij?

Afgelopen vrijdag Rachelle opgehaald uit Accra, heel gezellig en meteen de hele dag over van alles en nog wat bijgepraat. Een late vrijdagavond, we konden niet stoppen met kletsen in bed. Ik was blij dat ik weer nederlands kon praten, en terwijl ik Rachellen eigenlijk helemaal nog niet zo goed ken, blijken we toch veel gemeen en dezelfde smaak te hebben. Handig.
Het weekend zijn we met de engelse en amerikaanse (die nog steeds ziek was eigenlijk) naar het strand gegaan voor een nachtje, in een super mooi huisje geslapen, lekker zonnige dagen. Jammer alleen dat rachelle zich neit goed voelde, de amerikaanse nog steeds kotsend was en anna ook erg stil. Wat heeft iedereen om mij heen toch?!
Helaas heeft Rachelle ook besloten om eerder naar huis te gaan, een weekje eerder (vanavond al!) omdat ze de afgelopen 3 weken eigenlijk al last heeft van dr darmen/maag en zich er niet lekker bij voelt. Dat vind ik wel jammer, maar het is ook niet fijn om hier lamlendig te wezen. Vind ik ook niet zo gezellig!
Wel gezellig al was het maar kort, dat ze er was. Vooral omdat die anderen nog steeds niet helemaal goed zijn, dus had ik in ieder geval iemand die wel gezellig met me was. En ik kon mooi genieten van haar meegebrachte muziek! (wat ik vergeten ben, stom stom!)

Het regenseizoen is begonnen, het is wel te merken zeg. We hebben een kamer met een golfplaten dak en wat een herrie, als het echt met bakken uit de hemel komt vallen dan kan je elkaar niet eens meer verstaan. Dan kunnen we gewoon een tijd lang niet praten, niet erg gezellig als het dan 3 uur doorgaat. Gelukkig niet de hele tijd zo hard. Maar er zijn wel dagen bij dat het bijna niet meer stopt met regenen. Alle was dus niet droogt, hopeloze dagen. Ben benieuwd hoe het zal zijn als papa, mama, ben en Guus komen, hoop dat het goed weer is voor jullie :D

Liefs




  • 26 Juni 2008 - 16:43

    Adrienne:

    He meik,

    dat zijn eens andere verhalen, maar gelukkig blijf je er de zonnige kant van inzien ;) Het extra eten.
    Wel jammer dat de Nederlandse muziek weer weg gaat.
    Wanneer komt jouw Nederland front je opzoeken, wat leuk zeg!
    Ga er lekker van genieten.

    kus je nicht Adrien

  • 26 Juni 2008 - 18:30

    Suzan:

    Hee lieve Meike!!

    Ben zoooo benieuwd naar Green Turtle Lodge.. alleen maar leuke dingen over gehoord ;)
    Wel jammer dat iedereen om je heen ziek zwak en misselijk is.. Gelukkig had je dat effect niet op mij! (of zorgde jij voor die prachtige benen?!?) Haha.
    Hoop dat iedereen snel opknapt.. denk dat jij daar zeker wel effect op hebt, jij bent eigenlijk altijd vrolijk!!

    Nog heel veel plezier met alle plannen die je nog hebt :D

    Kuss Suzan

  • 26 Juni 2008 - 18:36

    Lotte:

    heei meik!
    ik wil wel weten wat iedereen daar in ghana toch heeft! hoop dat jij het niet ook krijgt. ik heb mijn typcursus gehaald en gister (25 juni) was mijn feest! we gingen ijs maken bij een echte ijssalon. we gingen een ijssoort maken en die meneer zei dat dat de enige ijssoort was met kleurstof. ik mocht met alles helpen, was heel leuk,! toen hadden we 2 ijsjes gegeten!!:D:D heerlijk! daarna nog een zakje chips. ik had stabilo pennen gekregen, een prachtig vriendschapskettinkje, gelpennen, een bal, en een schattige 3d poster van een hondje! ik had ook een onderwater camera gekregen. het was heeel leuk en gezellig! en nog een vraagje: kijk je daar in ghana ook voetbal?? nederland is eruit! stom!!:(:( ik had ook gekeken.

  • 26 Juni 2008 - 20:29

    MAMargreet:

    Zeg schat, zal ik dan maar een paraplu, rubberlaarzen en een dik vest meenemen in plaats van mijn prachtige zomerjurk?
    Kan haast niet wachten......mam

  • 27 Juni 2008 - 07:34

    Connie:

    Wat geweldig om straks je dierbaren om je heen te hebben. Ga daar maar heel erg van genieten!!!!
    Ik ben benieuwd naar alle verhalen, je reis is prachtig en met de mensen om je heen waar je veel omgeeft zal het heerlijk zijn om met hun ogen naar "jouw land" te kijken.

    Veel plezier!
    Groeten uit Wijchen, Connie

  • 27 Juni 2008 - 10:42

    Guus:

    heey vriendinnetje,
    eindelijk ook een reactie vanuit mij. het bericht klinkt een beetje negatief mar weet ondertussen dat je het weer heel gezellig hebt. wij zijn er ook klaar voor om naar Ghana te komen. mits de zon er is:p Ben ook blij dat ik een keertje in het verhaaltje kom.
    tot snel xxxx

  • 27 Juni 2008 - 10:56

    Sanne:

    hee meik,

    jammer dat het er nu niet zo lekker gaat,
    maar na regen komt zonneschijn ( of nog meer regen, in het regenseizoen :P:(
    echt keigaaf dat guus en ben & co ook komen zo over een tijdje.
    veel geluk en liefs van sanne

  • 27 Juni 2008 - 11:49

    Benniee:

    leuk om te horen dat je het naar je zin hebt ondanks de mensen om je heen zich een beetje aanstellen(grapje)..en ook balen dat rachelle al eerder naar huis gaat man..nou nog ffkes en dan ben ik er ook en dan gaan we feesten 4 life.hoop ik/.ik kijk er echt heel erg naar uit..Elke keer als iemand vraagt en waar ga ji heen op vakantie..zeg ik trots: naar ghana...want daar is me grote zus:P,..nog genietze nog ff want als ik er ben heb je geen tijd meer om te genieten,,hehehe

    later kus ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2008

Alweer thuis

14 Juli 2008

Van vrijwilliger naar toerist

05 Juli 2008

De kinderen

27 Juni 2008

Wie is gelukkig (er) ?

26 Juni 2008

Tijd tikt door
Meike

Actief sinds 24 Maart 2008
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 28036

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 18 Mei 2014

Van Rusland tot Nepal

05 April 2008 - 06 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: