Larabanga - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Meike Siteur - WaarBenJij.nu Larabanga - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Meike Siteur - WaarBenJij.nu

Larabanga

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Meike

28 Maart 2008 | Nederland, Nijmegen

Plaatsing is voltooid!
Ik ben geplaatst! En wel in het Moslim dorpje LARABANGA. Dat klinkt toch al geweldig, en een beetje spannend.
Het ligt in het noorden van Ghana, aan de rand van het Nationaal Mole Park. Een enorm groot Wild Life park! Dus echt een super mooie omgeving.
De dichts bijzijnde stad ligt 20 min. verder, waar wél winkels zijn en misschien zelfs internet!
Als het goed is rijdt er één keer per dag een bus, alleen wanneer dat weet je nooit. Dus sprake van : Ik zit straks in de middle of nowhere, kan je wel zeggen!
Ik ben dan ook heel blij dat ik daar niet alleen zit, maar samen met Suzan.
Die heb ik gister ontmoet en dat was erg gezellig, dus daarmee hou ik het wel een paar maanden vol.

Het project waar we gaan helpen had dringend hulp nodig, dus we gaan daar in ieder geval met zn 2en (maar misschien nog meer van andere organisaties) heen. We komen op een school, vrij groot nog met 200 leerlingen. Waar we gaan lesgeven.(achja, ik ben wel gestopt met de pabo maar in gebrekkig engels lesgeven kan ik nog wel hoop ik!)
Het lesgeven is ook deels, verzorgen, vermaken en wat we zelf allemaal willen doen met ze!

Oh, en nog even over mijn gastgezin. Ik kom in een groot gezin, 4 kinderen! 2 jonge broertjes (3 en 4 jaar) en 2 zusjes (allebei 6 jaar) en nog jonge ouders van 30-35. Lijkt me erg gezellig. en 2 hele kleine broertjes nog, super leuk!!

Alleen maar leuk dus.. HEB ER ZIN IN. (maar dat had ik al gezegd of niet?!)
Morgen laatste dagje werken, dan voorbereiden voorbereiden voorbereiden.

Liefs.


  • 28 Maart 2008 - 22:39

    Gerdine:

    Wow klinkt gaaf!!! In the middle of nowhere wat zeg je dat mooi ;)
    Moslimdorpje, ik heb toevallig een heel stuk over de islam geschreven (in turkije maarja ging meer over de islam) dus als je je wilt voorbereiden :P
    Morgen laatste dag werken? Kan je dan nog wat ijs inslaan :D

    x Gerdine

  • 29 Maart 2008 - 22:21

    Hanneke:

    Woow, meik, kinkt heel leuk :D!! Spannend zeg! Gezin klinkt ook leuk en toch mooi dat dit een beetje aansluit op de pabo :-p!!
    Maandag helaas alweer de laatste keer samen eten en een paar dagen later beint jouw grote avontuur...

    Veel liefs, Hanneke

  • 31 Maart 2008 - 18:26

    Nelie:

    wat een avontuur, leuk om je te volgende komende maanden. liefs

  • 01 April 2008 - 15:42

    Lonneke:

    Echt super vet joh!!!! Dat gaat een heel mooi avontuur worden meis!! Mocht ik je ervoor niet meer zien, héél véél plezier, geluk, sterkte en alles wat je maar nodig hebt! Maar het aller belangrijkste is geniet ervan!!!

    Dikke (K)

  • 02 April 2008 - 18:53

    AM:

    Hé Meike,
    Het is gelukt! Je bent er!
    Ook al zo'n mooie site. Net als Sander.Leuk om ook jou te kunnen volgen.Jullie boffen dat je dit kan/mag doen. Jouw project klinkt leuk en ook met je gezin heb je het getroffen lijkt het. Wel fijn en gezellig om met een ander meisje samen te zijn. Heeel veel succes en we wensen je een super tijd toe waar je de rest van je leven met plezier aan terug zult denken.GENIET!
    AnneMartine

  • 04 April 2008 - 08:31

    Een Andere Hanneke:

    morgen gaat het beginnen... Ik wens je super veel plezier. Het klinkt al goed en dat zal het ook zeker worden! Geniet maar lekker van de heerlijke rustige cultuur daar. Je moet zeker naar Mole gaan, een van de mooiste plaatsen van Ghana! Maar denk er aan, ga niet met je haar onder water ;)
    (tenzij je het leuk vind om na 7 keer wassen nog steeds gore haren te hebben...)

  • 04 April 2008 - 16:03

    Sander En Loes:

    Hey Meike!
    Morgen gaat je avontuur van start, spannend!! Geniet nog maar even een dagje van je familie en vrienden! Heel veel plezier & succes.
    Kus, Sander en Loes

  • 06 April 2008 - 17:19

    Guus:

    Heey lieve Meik,
    wat raar dat je daar nu al bent.voor de mensen die dit bericht ook lezen. ze is al aangekomen in Ghana, dus ze maakt het goed. xxxxxx

  • 06 April 2008 - 18:07

    MAMargreet:

    Gistermiddag zwaaiden we je uit en vannacht ben je veilig en wel geland in dat verre nieuwe ghana. Jouw avontuur is begonnen!
    We zijn benieuwd naar je eerste indrukken..... kus mam

  • 07 April 2008 - 19:58

    Rachel:

    He lieve Meike, je bent al aangekomen in Ghana! Ik weet niet hoe je het gaat hebben, maar dat doet me juist goed! Het wordt vast super spannend en een geweldige ervaring!:) We hopen snel van je te horen! Kus Rachel

  • 08 April 2008 - 07:23

    Anneloes:

    fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen. de kop is eraf: het kan nu echt beginnen. Geniet en werk-ze he?
    veel liefs van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2008

Alweer thuis

14 Juli 2008

Van vrijwilliger naar toerist

05 Juli 2008

De kinderen

27 Juni 2008

Wie is gelukkig (er) ?

26 Juni 2008

Tijd tikt door
Meike

Actief sinds 24 Maart 2008
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 28016

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 18 Mei 2014

Van Rusland tot Nepal

05 April 2008 - 06 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: